sobota 30. ledna 2016

V Barbizonské škole stále otevřeno

Tento rok se objevila na ArtGrupě ATC malá změna. Každý měsíc se mimo ATC objeví i zadání pro artjournalové tvoření.
Wyzwanie Nr 1 mne zaujalo: v oblíbené knize na straně 150 najít inspirativní myšlenku a ztvárnit ji.
Oblíbených knih mám spoustu...některé ovšem požadovaných 150 stran ani nemají :-), některé knihy jsou uloženy v krabicích a čekají na stěhování...přesto v pracovně mám po ruce odborné knihy a také knihy cestopisné, těmi se probírám stále. K oblíbeným autorům patří Jan Šmíd a jeho francouzské zápisky...sáhla jsem tedy hned po té první. Obrázky z Paříže. Na požadované stránce je text o Barbizonské škole, to byla skvělá náhoda, úplně mne to nadchlo...osvěžila jsem si paměť, zalistovala jsem i dějinami umění.
Ze stránky se mi  nejvíce vryla do paměti následující myšlenka Georgese Dalmenna, majitele ateliéru a odpolední školy v Barbizonu: "Není nutné reprodukovat krajinu jako fotografii, to může být i antiumělecké, snahou je krajinu spíše interpretovat, dělat ji krásnější, neboť krajina může schopností malíře hodně získat."

Vytvořila jsem samostatný dvoulist, věnovaný inspirativnímu barbizonskému lesu:



Váhala jsem, kam zařadit artjournalové tvoření. Nakonec jsem se rozhodla pro samostatný journal...jednotlivé listy za celý rok sešiju a vlepím do desek, které jsem si nachystala (jen vrchní zdobení si ještě počká na správnou chvíli).


Určitě mrkněte na stránky grupy, najdete tam odkazy na blogy autorek, které se již s úkolem vypořádaly.

10 komentářů:

  1. Nepatrně ponuré barvy...ale zlatá se zelenou to prozáří a hlavně: ta myšlenka je super! Perfektní odpověď na časté posměšné frknutí nevzdělanců nad díly opravdových machrů ve smyslu ,,tsss, kdo kdy viděl modrý slunce?!" např...vždycky mi v hlavě něco vykřikne ,,A proč ne?!". Myšlenka náhodného textu je fajn, člověk si díky ostatním osvěží paměť či se dozví něco nového.
    PS: Desky jsou ňamózní už teď... ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Temný les...jdeš, jdeš...a najednou se před tebou objeví místo ozářené paprsky a člověk si připadá jako v chrámu :-). A desky? Na těch měl prozatím zásluhu dávný knihař a čas :-)...líbily se mi, že nemají ani žádný text, prostě jen desky, ze kterých kdysi někdo vyrval obsah.A ten já časem dodám :-)

      Vymazat
  2. Mrocznie i magicznie....Pięknie~!

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné, až se tají dech, magické, tajemné, plné očekávání. Překrásná dvojstrana!Skvělá práce, Oli!

    OdpovědětVymazat
  4. Tak nějak si představuji cestu začarovaným lesem. Je to úžasné. Velmi zajímavý nápad s náhodným textem. Hned se jdu podívat do své oblíbené knihy...

    OdpovědětVymazat
  5. Len súhlasiť musím, mystické, magické, tajomné... skvelé prevedenie a pri pohľade na dvojstránku mám pocit, že sa pozerám na niečo z iného sveta. Pecka! ❤

    OdpovědětVymazat
  6. Olinka, mám rada výtvarné vyjadrenia, ktoré nás nútia zamyslieť sa. Ten vybraný text je akýmsi posolstvom aj pre budúce generácie...aspoň ja ho tak vnímam. Prejav výborný, technika zaujímavá, až ma láka pozrieť si to naživo!

    OdpovědětVymazat